Son yıllarda bilinirliği oldukça artan ve iş yerinizin ne kadar değerli olduğunu kanıtlamak adına uygulanan bir program olan Great Place to Work sertifikası hakkında hazırladığımız bu rehberimizde birçok merak edilenin cevabına ulaşabilirsiniz.
Great Place to Work Sertifikası Nedir?
Bu sertifika kelimenin tam anlamıyla harika bir iş yeri olduğunuzun ve çalışan memnuniyetinizin fazla olduğunun kanıtı niteliğindedir. Günde 10,000’den fazla şirket tarafından uygulanması için başvuru alan ve 97 ülkeye yayılan bu program ile çalışan deneyimlerinin ölçümü sağlanır. Ayrıca bu programda çalışan deneyimlerinin ölçümü için yaklaşık 10 milyon çalışanı temsil eden çalışan anketi uygulanır.
- Global nitelikte olan bu sertifikasyon programı şirketini veya organizasyonunu globale taşımak isteyenler için idealdir.
- Global bir çalışma ortamı planlıyorsanız bu sertifikaya sahip olmanız önemlidir. Çünkü yabancı müşteri ve çalışanlarınızın şirketinizi fark etmesi için global değerinizin olması gerekir.
- Harika işyeri sertifikası ile çalışan deneyiminizin ödüllendirilmesi sağlanır. Böylelikle nitelikli çalışanları da şirketinizde görmeye daha elverişli olabilirsiniz.
- Bu program ile şirket değerlerinizle ve şirket kültürü ile uyumlu çalışanlarınız olabilir.
- Program ayrıca halihazırda şirketiniz bünyesinde yer alan çalışanlarınızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını tespit etmenize de olanak tanır.
Great Place to Work Sertifikası Nasıl Alınır?
Great Place To Work sertifikasını alabilmek için size 3 adımdan oluşan bir yöntem sunulur. Tüm bu adımları eksiksiz şekilde tamamlayan şirketler veya organizasyonlar baraj puanını karşıladıkları takdirde sertifika almaya hak kazanır.
1. Adım: Güven Endeksi Anketi
Bu aşamada Trust Index Anketi uygulamanız gerekir. 2 haftalık bir süre boyunca uygun bir zaman dilimi belirleyip, bu süre içerisinde anketi tamamlamanız beklenir. Bu anket 60 sorudan oluşur ve çalışanlarınız tarafından cevaplanır. Çalışan deneyiminin tespit edilmesi için uygulanan bu anket ile sonuçlara anında ulaşabilir ve değerlendirmeye başlayabilirsiniz.
2. Adım: Kültür Özeti Formu
Great Place to Work sertifikası nasıl alınır sorusunun cevabı niteliğindeki ikinci adımda şirket kültürünüzü, şirketinizin çalışan demografisini, faaliyet alanınızı ve organizasyon şemanızı tanıtan detaylı bir form sunmanız beklenir. Bu form Culture Brief olarak adlandırılır.
3. Adım: Baraj Puanını Aşma
Trust Index anketi ve Culture Brief formunu tamamladıktan sonra sertifika programı her şeyi inceleyerek şirketiniz için bir puan belirler. Buna global Trust Index baraj puanı adı verilir. Baraj puanını aştığınız takdirde sertifika almaya hak kazanmışsınız demektir.
GPTW Sertifikasına Sahip Şirketler Çalışanlarına Ne Vadeder?
Sertifika programından başarıyla ayrılmış olan şirketler çalışanlarına birçok yönden olumlu vaatlerde bulunur. Bu vaatler çalışanlara uygulanan anketlerin sonucu ile şekillenebileceği gibi, şirketin ilerleyen zamanlarda elde edebileceği başarılara da odaklı olabilir. Peki sertifika programını başarıyla tamamlamış şirketlerin çalışanlarına vaatleri neler olabilir?
- Great Place to Work sertifikası sahibi şirketler çalışanlarına global bir şirkette çalışacaklarının ve buna göre de avantajlar elde edebileceklerinin sinyallerini vermiş olur.
- Şirketler çalışanlarının yetenekli olduklarını dile getirirken, çalışanlarının yeteneklerini global arenada değerlendirebileceklerine dair vaatleri bulunur.
- Ekonomik olarak performans büyütmeye de odaklanan bu program şirket çalışanlarının daha iyi koşullarda çalışabileceklerini vadeder.
- Ulusal beğeninin getirdiği popülerlik rekabetçi bir çalışma ortamı sunar. Şirketler rekabeti seven yeteneklerin bu alanda kendini gösterebileceklerini söyler.
- Bu sertifika çalışanlara CV için de avantaj sağlar. Bu sertifikaya sahip bir şirkette deneyimli olmak birçok kapının açık kalacağına işarettir.
- Çalışanların şirket dahilinde değiştirmek veya geliştirmek istedikleri durumları dile getirmeleri için söz hakkı tanınır. Çalışanların fikirleri de kendileri de önemlidir motivasyonu verilir.