Paylaşımlı Ofis Nedir? Avantajları Nelerdir?
Zaman ilerledikçe yeni meslek grupları ve çalışma biçimleri ortaya çıkıyor. Buna paralel olarak çalışma ortamlarında da değişim yaşanıyor. Son yıllarda çalışma hayatına dahil olan ‘’paylaşımlı ofis’’ kavramını buna örnek olarak verebiliriz. Peki ortak ofis olarak da bilinen paylaşımlı ofis nedir ve ne gibi avantajlar sunar? Paylaşımlı ofislere dair sorularınızın yanıtlarını blog yazımızda bulabilirsiniz.
Paylaşımlı Ofis Nedir?
Paylaşımlı ofis kısaca; kalabalık çalışma takımlarıyla alan kaybı yaşamaksızın etkili çalışma alanı kullanma yöntemi olarak tanımlanabilir. ‘’Coworking space’’ tanımlamasından Türkçeye çevrilen ortak ofis, şirket kadrolarının kalabalıklaşması ve buna bağlı olarak ofis ortamında yaşanan yoğunluğa çözüm olarak ortaya çıkmıştır. Nitekim ortak ofisler sayesinde ufak bölümlere ayrılan alanlar, ofis yüzölçümünün daha verimli kullanılmasını sağladı. Buna ek olarak farklı disiplinlerde çalışan kişilerin birlikte çalışması, birbirleri arasında pozitif etkileşim yaratmalarına yardımcı oldu. Olumlu etkisi hissedilen paylaşımlı ofislerin kullanımı ise zamanla yaygınlaştı. Bugün bakıldığında birçok şirket ortak ofis kullanmayı tercih ediyor.
Ortak Ofislerin Avantajları
Ortak ofislerin ne olduğuna dair genel bir bilgi vermemizin ardından, artılarından bahsetmeye başlayabiliriz. Paylaşımlı ofislerin avantajları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Ofis Kiralama Konusunda Esneklik Sağlar
Ortak ofislerde 3, 6 ve 12 aylık gibi anlaşmalar yapabilir ve kullanacağınız ofisi, iş kapasitenizin gerektirdiği seviyede tutabilirsiniz. Şirket kadrosu genişlediğinde ihtiyaç duymanız halinde ortak ofis kullanım alanınızı genişletebilirsiniz.
Ofis Kiralama Masraflarınızı Azaltabilirsiniz
Paylaşımlı ofisler sayesinde ofis giderlerinizi minimize edebilirsiniz. Nitekim internet bağlantısı, tamiratlar, otopark ücretleri, temizlik, ofis ekipmanları ve sekreterlik hizmeti gibi ekstra ofis giderleri aylık ödemelere dahil olur. Bu durum da uzun vadede şirket bütçenize olumlu olarak yansır. Öte yandan paylaşımlı ofislerde aylık, günlük ya da saatlik kullanım seçenekleri sayesinde kullandığınız kadar ödeyebilirsiniz.
Yeni İş Bağlantıları Kurmanıza Olanak Sağlar
Ortak çalışma ofislerinde hem kendi alanınızdan hem de farklı iş alanlarından kişilerle iletişim halinde olmanız, network genişletme konusunda size fayda sağlayabilir. Nitekim ortak ofisin diğer üyeleriyle yüksek etkileşim imkanı sağlayan ortak ofislerde lansman partileri, workshop’lar ve benzeri etkinlikler aracılığıyla benzer sektörlerden insanlarla tanışabilir ve yeni iş fırsatları geliştirebilirsiniz.
Tek Başına Çalışmaktan Sıkılanlara Alternatif Sağlar
Freelance çalışanların ortak sorunlarından bir tanesi, bir süre sonra tek başına kafelerde ve evlerde çalışmaktan sıkılmaya başlamaktır. Bu noktada paylaşımlı ofisler freelance çalışanlara avantaj sağlar. Nitekim tek başınıza ortak çalışma alanlarına katılabilir; çalışmalarınızı daha sosyal bir ortamda, minimum masraflarla devam ettirebilirsiniz.
Ulaşımı Kolaydır
Ortak ofislerin yer aldığı alanlar genel olarak şehirlerin merkezi noktalarıdır. Bu sayede kullanmak istediğiniz ortak ofise ulaşım konusunda bir sorun yaşamazsınız. Ulaşımı kolay ve prestijli mekanlarda çalışma imkanı yakalarsınız.
Alan Olarak Size En Uygun Ofis Ortamını Yakalayabilirsiniz
Ortak ofisler sayesinde ihtiyacınızdan fazla ya da az ofis alanı kullanma durumundan kaçınabilirsiniz. Nitekim ortak ofisler ister tek, isterseniz de ekip olarak kendinize en uygun alan genişliğini seçebilirsiniz. Bu sayede ideal ofis ortamını yakalamanız daha olası olur.
Paylaşımlı ofisler hakkında bilgi arayanlar için hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. İstanbul’da ortak ofis arayanlar için Workland olarak Vadistanbul ve Maslak Eclipse’te paylaşımlı ofislerimizle hizmet veriyoruz. Workland ayrıcalıklar dünyası hakkında bilgi almak için form doldurabilir ya da bizlerle 0533 030 7420 numaralı hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz.