Aktif LinkedIn kullanıcılarının sayısı 900 milyonu aşmış durumda. Yapılan araştırmalar, işverenlerin yüzde 80’inin platformu düzenli olarak kullandığını ortaya koyuyor. 2021 yılında yayınlanan rakamlara göre 5 milyonu aşkın şirket, işe alım süreçlerini LinkedIn üzerinden yönetiyor. Profesyonel hayatta önemli bir yer tutan bu platforma dair detaylı bilgileri sizin için hazırladığımız yazımızda bulabilirsiniz.
LinkedIn Nedir?
2003 yılında kurulan LinkedIn; kişilerin işleri ile ilgili bağlantı kurdukları, öz geçmişlerini paylaştıkları ve iş bulmak için kullandıkları profesyonel bir çevrim içi platformdur. Uygulama kullanıcılarına iş ve kariyer fırsatları sağlar, sosyal ağlarını genişletme olanağı sunar. LinkedIn nedir sorusu, iş hayatındaki profesyoneller ile kariyerini geliştirmek isteyen kişilerin buluştuğu bir sosyal paylaşım platformudur şeklinde yanıtlanabilir.
LinkedIn, sürekli olarak güncellenen gerçek bir CV hizmeti olarak da düşünülebilir. Kullanıcılar, uygulama üzerinden öz geçmiş oluşturabilir ve CV’lerini diledikleri şekilde güncelleyebilir. Üstelik uygulama üzerinden makalelerinizi veya uzmanlık alanınıza uygun yazılarınızı da paylaşabilirsiniz. Bu sayede hem kendi mesleki gelişiminize katkı sağlamanız hem de diğer kullanıcıların sizin birikimlerinizden yararlanması mümkün olacaktır.
Neden LinkedIn Kullanmalısınız?
LinkedIn, iş dünyası için tasarlanmış bir platform. Uygulamayı birbirinden farklı amaçlar için kullanmak mümkün. Örneğin iş arıyorsanız binlerce ilana kolayca ulaşabilir, yalnızca birkaç tıklama ile farklı firmalara öz geçmişinizi gönderebilirsiniz. Üstelik uygun bulduğunuz şirketlerin IK yöneticileri ile birebir görüşmeniz de mümkün olabilir. Eğer şirket sahibiyseniz firmanız için yeni randevular arayabilir, potansiyel müşterilerinize kolayca ulaşabilirsiniz.
LinkedIn uygulaması üzerinden sahip olduğunuz yetenekleri, geçmiş başarılarınızı ve eğitim bilgilerinizi şeffaf bir şekilde sunmanız mümkün. Platform, profesyonel markalarını yönetmek isteyenler için de oldukça etkili bir araçtır. Üstelik söz konusu uygulama, Facebook ve Twitter gibi platformlara göre 3 kat daha fazla etkileşim yaratıyor. Merak edenler için “LinkedIn nasıl kullanılır?” sorusunun yanıtına kısaca değinelim.
Platform üzerinden dilerseniz şirket sayfası oluşturabilir ya da kişisel profilinizi yönetebilirsiniz. Sadece 15-20 dakikanızı ayırarak profilinizi oluşturmanız mümkün. Uygulama sayesinde dünya çapında tanınan bir firmanın CEO’su ile iletişim kurabilir, ürünlerinizi kolayca uluslararası pazarlarda sunabilirsiniz. Üstelik LinkedIn’de sizinle aynı ilgi alanlarına ve kariyere sahip olan insanlarla tanışma ve kendinizi geliştirme imkânınız da bulunuyor.
LinkedIn Açarken Nelere Dikkat Edilmeli?
Uygulamayı verimli bir şekilde kullanabilmek için başarılı bir profil oluşturmanın önemi büyük. Elbette bu noktada dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. LinkedIn hesabı oluştururken şu noktalara özen göstermeniz faydalı olacaktır:
- Profesyonel bir profil fotoğrafı tercih edin. Platformun amacına uygun bir profil fotoğrafı, güvenilirliğinizi artırma açısından oldukça mühim. Üstelik fotoğrafı olan kullanıcılar, olmayanlara oranla 21 kat daha fazla profil görüntülenmesi elde ediyor.
- Unvanınızı ekleyin. Profilinize daha önce çalıştığınız pozisyonları eklediğinizde unvanınız oluşturulur. Uzmanlık alanınızı tanıtmak veya mesleğinizi öne çıkarmak için bu kısmı uygun şekilde düzenleyebilirsiniz.
- Hakkınızda akıcı bir özet yazın. Profilinizi ziyaret eden kişiler, bu alanı okuduğunda görevinizi, motivasyonlarınızı ve mesleki kimliğinizi daha iyi anlayacaktır.
LinkedIn profilinize yeteneklerinizi de eklemeyi unutmayın. Bu liste sayesinde güçlü yönlerinizi ön plana çıkarmanız mümkün olur. Üstelik keşfedilme olanağınız da artacaktır.
LinkedIn’i Verimli Kullanmak İçin Neler Yapabilirsiniz?
LinkedIn’i verimli kullanmak için öncelikle mesleğinize ya da ilgi alanınıza uygun profillerle bağlantı kurmanız tavsiye edilir. Bunun için profilinizi oluşturmaya zaman ayrımalı ve gerekli durumlarda bilgilerinizi güncellemelisiniz. İlgilendiğiniz şirketlerin profillerini takibe almak, uygulamayı verimli kullanmak açısından oldukça önemlidir. Böylece ilgilendiğiniz şirketler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir, iş fırsatı oluştuğunda yetkili birimlerle daha kolay iletişime geçebilirsiniz.