Sertifika, belli bir alanda sahip olduğunuz bilgi ve becerileri gösteren geçerli belgedir. Bilgi ve becerinin hayatî önem taşıdığı iş dünyasında bunlara sahip olduğunuzu kanıtlamanız gerekir. Başvurularınız sırasında sertifikalarınız size referans olur. Bilgi ve yeteneklerinizi belgelemeniz, sizi adaylar arasında öne çıkarabilir.
İş Hayatında Sertifikaların Önemi Nedir?
İşverenler, başvuruları değerlendirirken adayların sertifikalarını dikkate alırlar. İşverenlerin dikkatini çekmek için aldığınız sertifikalarınızı CV’nize, LinkedIn profilinize ve kullandığınız diğer platformlardaki hesabınıza ekleyebilirsiniz. Sertifika yalnızca işe girerken değil, ilerleyen süreçlerde de size fayda sağlar. Ücretinizi artırmak, pozisyonunuzu yükseltmek, becerilerinizi geliştirmek ve kendinize yatırım yapmak gibi sebeplerle mevcut işinize devam ederken de sertifikalar almanız önemlidir.
Kariyer Yolculuğunda En Çok İşe Yarayan Sertifikalar
En çok işe yarayan sertifikalar, sizin kariyer yolculuğunuza uygun olanlardır. Doğru sertifika programını seçmek için öncelikle alanınızı iyi tanımanız gerekir. Hangi işi yapmak ve nasıl bir pozisyonda çalışmak istediğinizden emin olmalısınız. Hangi konularda gelişmeye yatkın olduğunuzu bilmeniz de önemlidir. Bu ilk aşamayı tamamladıktan sonra alabileceğiniz sertifikaları öğrenmek için mentörünüze veya farklı araştırma kanallarına danışmanız mümkündür.
Genel olarak birçok alanda geçerliliği bulunan ortak sertifikalarla başlayabilirsiniz. Dil sertifikaları, bunlara örnektir. Yabancı dildeki yetkinliğinizi gösteren sertifikalar, uluslararası çalışan şirketler başta olmak üzere hemen her alanda size fayda sağlar. Teknoloji sektöründe çalışanların teknik sertifikalar, kalabalık ve riske açık alanlarda görev yapanların ise ilk yardım bilgisini kanıtlayan belgeler almaları mümkündür.
İşletme Yönetimi Sertifikaları
Kariyer yolculuğunda alınabilecek sertifikalardan biri de işletme yönetimiyle alakalı olanlardır. İşletme yönetimi sertifika programlarında finans, muhasebe, insan kaynakları, liderlik, pazarlama, satış ve stratejik düşünme gibi alanlarda eğitimler verilir. Özellikle bu konularda bilgi sahibi olmak isteyenler, kariyerinde yükselmeyi hedefleyenler ve kendi işletmesini kurmayı ve yönetmeyi düşünenler için uygundur. İşletme mezunlarının da bu sertifikalar ile yeteneklerini pekiştirmeleri mümkündür.
Yabancı Dil Sertifikaları
Yabancı dil sertifikaları, bir dildeki yetkinliğinizin her alanda ölçüldüğü testlerin sonucuna göre verilir. Dolayısıyla bu sertifikalar, söz konusu dilde yazabildiğiniz, okuyabildiğiniz, duyduğunuzu anlayabildiğiniz ve konuşabildiğiniz anlamına gelir. Yabancı bir dilde %100’e yakın iletişim becerisine sahip olmak, küresel iş dünyasında size büyük avantaj sağlar. İngilizce, artık tek başına yeterli olmasa da hala oldukça geçerlidir. Başvurduğunuz veya çalıştığınız şirketin hangi ülkeler ile çalıştığını öğrenerek ikinci yabancı dil sertifikanızı almanız, size değer katacaktır.
Bilişim ve Bilgisayar Sertifikaları
Bilişim ve bilgisayar sertifikaları da hemen herkese fayda sağlayacak belgelerdir. Birçok farklı çeşidi bulunan bu sertifikalardan kendi sektör ve pozisyonunuza uygun olanı seçebilirsiniz. Örneğin tüm raporların bilgisayar sisteminde toplandığı günümüzde ofis programlarını kullanabildiğinizi gösteren Microsoft sertifikaları, her alanda işinize yarar.
Veri tabanları yönetimi, yazılım dilleri ve diğer bilişim programları sertifikaları da oldukça geçerli belgelerdir. Dijital pazarlama, yazılım geliştirme, ağ yönetimi – güvenlik gibi iş kollarında bilişim ve bilgisayar sertifikalarına sahip olmak, sizi diğer aday veya çalışanların önüne geçirecektir.
Kişisel Gelişim Sertifikaları
Kişisel gelişim sertifika programları, bireysel ve meslekî ilerleme sağlar. Çünkü bu programlarda liderlik, iletişim becerisi, problem çözme, satış ve motivasyon gibi alanlarda eğitimler verilir. Liderlik becerisi, özellikle ekip yöneticileri için önemlidir. İletişim becerisi ise hangi pozisyonda çalıştığınız fark etmeksizin hem iş dünyasında hem de sosyal hayatta daha net ilişkiler kurmanızı sağlar. Tüm kurum ve kuruluşlar için hayatî önem taşıyan problem çözme yeteneği, analitik düşünebildiğinizi kanıtlar.
Satış becerisi de yalnızca pazarlama alanını ilgilendirmez. Aynı zamanda ikna kabiliyetinizi geliştiren satış becerisi, her alanda yaptığınız işin daha iyi görünmesine yardımcı olur. Motivasyon ise özel hayatınızda ve kariyerinizde hedeflerinize odaklanarak büyük ilerleme kaydetmenizi sağlar. Sahip olduğunuz kişisel gelişim sertifikaları, işverenlerin birlikte çalışmak isteyecekleri bir çalışanı niteliklerini taşıdığınızı kanıtlar.