Dijital dünyanın ve pazarlama trendlerinin gelişimiyle beraber yeni terimler de ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de affiliate marketing, bir diğer adıyla satış ortaklığıdır. Affiliate marketing, farklı işletme türleri için ideal pazarlama yöntemleri arasındadır. Yazının devamından affiliate marketing nedir, nasıl yapılır ve hangi işletmeler için uygundur gibi sorulara cevap bulabilirsiniz.
Affiliate Marketing Nedir?
Pazarlama süreçlerinde ön plana çıkan yöntemleri araştırırken “Affiliate marketing ne demek (LSI)?” gibi sorularla karşılaşabilirsiniz. Zira bu pazarlama tekniği, her geçen gün daha fazla işletme tarafından tercih edilir. Türkçeye “satış ortaklığı” ve “bağlı pazarlama” olarak çevrilen affiliate marketing, özetle ürün ya da hizmet için reklam yapanlara ödeme gerçekleştirilen sistemdir. Bir diğer ifadeyle, web siteleri ya da markalar adına satış yapanlara ürün başına komisyon ödenmesidir.
Affiliate Marketing Nasıl Yapılır?
Satış ortaklığı konusu hakkında bilgi edindikten sonra akıllara “Affiliate marketing nasıl yapılır?” sorusu gelir. Bu pazarlama yönteminde satıcı, ortak ve tüketici olmak üzere üç ayrı taraf bulunur. Satıcı, ürünü geliştiren ve hedef kitlesine sunan kişi ya da kuruluşlardır. Ortak ise satış aşamasında rol oynayanlara verilen isimdir. Satıcının sunduğu ürün ya da hizmeti, potansiyel müşterilere cazip kılacak şekilde pazarlar. Tüketiciler, çeşitli online mecralarda karşısına çıkan ürünleri ya da hizmetleri satın alır. Ardından elde edilen gelirden kesilen komisyon ortağın, geriye kalan kısım ise satıcının hesabına geçer.
Satış ortaklığı yöntemi için tercih edebileceğiniz pek çok yolu bulunur. Bunlar arasında; affiliate marketing siteleri, blog sayfaları ve çok takipçili sosyal medya hesapları yer alır. Ayrıca ürün veya hizmetlerin içeriğine uygun niş web sitelerindeki referans linklerden de destek alabilirsiniz. Böylece görünürlüğü artırma, hedef kitleye ulaşma ve satış rakamlarını yükseltme gibi faydalara ulaşmak mümkün hâle gelir.
Affiliate Marketing Türleri
Hem markalar hem satış ortakları açısından son derece avantajlı olan affiliate marketingin farklı çeşitleri bulunur. Bağlı pazarlama olarak da adlandırılan bu yöntemde ön plana çıkan türler şunlardır:
- Influencer Pazarlama: Kayda değer bir sosyal medya gücüne sahip olan influencerlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında önemli rol oynar. Geniş bir kitleye hitap eden bu kişiler, komisyon karşılığında Instagram ve YouTube gibi mecralar üzerinden ürünlerin satışını gerçekleştirir.
- Blog Sayfaları: Turizm, moda ve beslenme gibi konularda içerikler sunan blog sayfaları, affiliate marketing için en çok tercih edilen alanlardan biridir. Bu web sitelerinde hedef kitlenin ilgi alanlarına yönelik pazarlama faaliyetlerinde bulunmak mümkündür.
- Referans Linkler: Bu satış ortaklığı türünde haber bülteni ve sosyal medya gibi online mecralara kişiselleştirilmiş bağlantılar verilir. Ortaklar, bu referans link üzerinden yapılan satışlardan komisyon alır.
Satış ortaklığı türlerinden bir diğeri de affiliate marketing sitelerine reklam vermektir. Ürünleri ya da hizmetleri tanıtan reklamlar, her gün pek çok kişi tarafından ziyaret edilen web sitelerin banner kısmında paylaşılır. Üzerine veya ilgili bölümde yer alan bir butona tıklandığında ürünlerin satıldığı sayfalara yönlendiren bu reklamlar sayesinde bağlı pazarlamadan başarılı sonuçlar elde edilir.
Affiliate Marketing Ne Tür İşletmeler İçin Uygundur?
Affiliate marketing, her türden işletme için son derece uygundur. Ancak özellikle faaliyetlerini, e-ticaret yöntemleriyle sürdürenler tarafından tercih edilir. Zira bu işletmeler, satış ve pazarlama süreçlerini sanal mecralar üzerinden yürütür. Rekabetin bir hayli zorlu olduğu online dünyada görünürlüğü artırmak ve hedef kitleye ulaşmak için satış ortaklığından yararlanmakta fayda vardır. Ayrıca affiliate marketing, küçük işletmeler için de oldukça idealdir. Zira söz konusu pazarlama yöntemiyle işletmenizin kaynakları dâhilinde adımlar atabilir, elde ettiğiniz başarıya göre zamanla bu alana daha fazla bütçe ayırabilirsiniz.