2021 Yılında İş Dünyasında Öne Çıkacak Trendler
2021 Yılında İş Dünyasında Öne Çıkacak Trendler | 2020 yılı, pandemi başta olmak üzere oldukça kötü anılar bırakarak uzaklaşırken, bu yıldan edinilen yeni nesil çalışma disiplini, kültürü ve bilgisi ile yeni yılı karşılamak önem taşıyor. Bu yıl yaşananlar, özellikle iş dünyasında öne çıkan trendler hakkında da ipuçları veriyor. Sektörlerin, bu trendleri göz önünde bulundurarak yeniden yapılanması ya da var olan sistemlerini güçlendirmeleri gerekiyor.
Yeni Ofis Trendleri Oluşuyor
Covid nedeniyle uzaktan çalışmak gereken zamanlarda, şirketler operasyonlarını hızlı bir şekilde uzaktan çalışan işgücüne uyarlıyor. Anlık üretilen çözümler temelde evden çalışma kültürünü desteklemiyor. Ancak bu durumda da çalışabiliyor olmak, şirketler için yeni bir iş modeli kurgulanmasına yol açıyor. Şu soru öne çıkıyor: Hala ofise ihtiyaç var mı? Bazı şirketlerde, uzaktan çalışma sonucu üretkenlikte ve işgücünde artışlar görülüyor. Bazı şirketlerde ise uzaktan çalışma beklenilen verimliliği sağlayamıyor. Özellikle doğru ofis ekipmanı, ofis ortamında sağlanan motivasyon desteği gibi sorunlar her zaman yöneticilerin karşısına çıkıyor. Bu da çalışma alanlarının yeniden tasarlanmasını ve yapılanmasını gerektiriyor. 2020 süreci, bir trendi de beraberinde getiriyor: Sanal ofis. Sanal ofislerde stopaj ödeme zorunluluğu ortadan kalkıyor, kira ödemeleri de faturalandırılıyor. Telefonların yönlendirilmesi, posta ve kargoların güvenli şekilde saklanabilmesi gibi ön ofis işlerin tamamı için de sanal ofisler kullanılabiliyor.
Yeni Varlık Değerleri: Veriler
Son yıllarda büyük ölçüde büyüyen veri hacimleri ile firmalar, müşterilerini daha iyi anlamak ve onların karar süreçlerini iyileştirmek için bu verileri daha sistematik şekilde kullanıyorlar. Bu şirketler, rakiplerinden çok daha iyi performans gösteriyor. Bulut çözümleri ile her yerden erişilebilen verileri, işletmeler tarafından daha güvenlikli şekilde korunuyor. Bu girişim 2021’in trendleri arasında öne çıkıyor. Tıpkı taşınmazlar ve diğer varlıklar gibi veriler de şirketlerin değerli varlıkları olarak kabul ediliyor. Bunun yanı sıra işletmelerin 2021’de veri okur yazarlığını artırarak karar verme içgörülerini bu verilerden elde edeceklerine dair öngörüler bulunuyor. Verilerin doğru kullanılması, organizasyona akan verilerin verimli ve etkili şekilde işlenmesi, analiz edilmesi ve depolanması anlamına da geliyor. Verilerin doğru aktarılması ve doğru işlenmesi için şirketlerin otomasyon süreçlerini güncellemeleri önem taşıyor.
İş Modellerinde İnovasyon
2021’de iş liderlerinin, müşterilerine sundukları ürün ve hizmetleri, işletme olarak faaliyet alanlarını, yöntemlerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor. 2020 organizasyon, etkinlik, turizm ağırlıklı sektörlerin tamamını önemli bir değişim kararına mecbur bırakıyor. Ancak kimi işletmeler pandemi sırasında bile gelişme gösteriyor. Bu şirketler, gelişime hızlı tepki verme yetenekleriyle öne çıkıyor. Örneğin, paketleme servislerine yatırım yapan restoranlar, üretimde ev içi yaşama uygun teknolojik ürünlere yönelen elektronik firmaları, inovasyon disiplinleri ile kendi büyümelerini gerçekleştiriyor. İşletmeler, süreçlerindeki detaylar üzerine analizler yaparak, katma değer oluşturmayan veri / fonksiyon / çalışan grupları ile neler yapabileceklerini düşünüyor. Depolar, tedarik zincirleri, otonom araçlar, motorlu taşıma araçları ve bunun yanı sıra müşteri hizmetleri gibi süreçleri manuel olarak gerçekleştiren şirketler, bu sistemlerin tamamını sohbet robotlarına bırakıyor. Geleceğe dair öngörüler arasında, beyaz yakalı profesyoneller yerine otomasyon trendinin olacağına dair bilgiler yer alıyor. Bu sürece, alışverişte sanal arayüzler, online alışverişte artırılmış gerçeklik gibi hizmetler de dahil ediliyor. 2021, iş modelinde yenilik yapan firmaların geleceğe daha umutlu baktıkları bir yıl olarak geliyor.
Yerele Dönüş ve Anlam Arayışı Başlıyor
Küresel tedarik zincirlerinin Covid-19 nedeni ile bozulması, üretimi ve satışı yerel tedarikçilere yönlendiriyor. Yapılan alışverişlerde çevresel sürdürülebilirliğin korunmasının öne çıkması gibi, yeni nesil çalışanlar da girdikleri şirketlerde bir amaç ve anlam doğrultusunda performans göstermeyi istiyor. Pandemi sırasında sosyal katılım etkinliklerinin de önem kazandığı iş süreçleri, 2021’de de kaldığı yerden devam edecek gibi görünüyor. Sosyal medya, sadece bireysel ifadelerde değil, alışverişte de yönlendirici bir trend olarak öne çıkıyor. Pandemi süreci boyunca ortaya çıkan ekonomik karmaşa dolayısı ile işletmeler, 2021’de geleneksel kanallarla sermaye arayışı içine girmeyi planlıyor. Bu noktada çalışmalar, bir ofis üzerinden değil de yerele dayalı freelancer’lar üzerinden de yürüyor. Freelancer’lar için de şirketler tarafından sunulan hazır ofis koşulları evde çalışma sisteminden çok daha fazla ilgi çekiyor. Yerel serbest çalışanların bir araya gelerek kurdukları sinerji ile ürettikleri yeni çalışma disiplinleri her zaman çok daha büyük avantajlar sağlıyor. Yeni iş trendlerine hazır teknolojik altyapısı, konforlu ofisleri ve yerleşik akıllı ofis çözümleri ile Workland, İstanbul’da Maslak ve Vadistanbul’da sizleri bekliyor.