Günümüzde profesyonel dünyanın en önemli elementlerinden biri mail yazmaktır. Birçok kişinin günlük mesaisinin büyük kısmı mail kutusunda geçer. Bu alanın ne şekilde kullanıldığı ise kişilerin iş hayatındaki performansını belirleyen faktörlerden biridir. İşlerin daha verimli hâle gelmesi, iletişimin karşı tarafa doğru şekilde aktarılması ve benzeri amaçlar için BCC ve CC gibi kullanımlar bulunur. Siz de bu kavramları öğrenerek e-posta kutunuzdan maksimum verim sağlayabilirsiniz.
CC Ne Demektir?
“CC ne demek?” sorusu, kurumsal hayata giriş yapmış insanlar tarafından yoğun olarak sorulur. Bu kavram, İngilizce “Carbon Copy” kelimesinden gelir. Türkçe’ye “Karbon Kopya” şeklinde çevrilen CC, esasında fiziki posta gönderme dönemlerinden kalma bir kavramdır. Birden fazla kişiye aynı anda aynı evrakın gerekmesi durumunda eski günlerde karbon kâğıtları kullanılırdı. Ana kâğıttaki tüm yazıları kopyalayan karbon kâğıt yöntemi, günümüzde mail ortamında CC olarak hâlâ varlığını sürdürür. Ancak artık dijitale evrilmiştir.
Mailde CC bölümü, profesyonel iş hayatının en önemli yapı taşlarından biridir. Bilhassa görgü kuralları söz konusu olduğunda CC’yi atlamamak gerekir. Söz konusu mailden dolaylı olarak etkilenmese de kendisini ilgilendiren konuyu bilmesi gereken kişiler, mailin CC bölümüne eklenmelidir. Bu hem nezaketen hem iş akışı düşünülerek yapılan bir uygulamadır. CC alanına eklenen bir kişinin yalnızca söz konusu durumdan haberdar olması hedeflenir. CC kısmına eklenen kişinin direkt e-postayı yanıtlaması veya konuyla ilgili işlem yapması çoğunlukla beklenmez.
BCC Nedir?
Profesyonel hayatta en çok sözü edilenlerden detaylardan biri de “BB nedir ve BCC ne anlama gelir?” sorusudur. İngilizcede “Blind Carbon Copy” açılımıyla bilinen BCC, dilimize “Gizli Karbon Kopya” olarak çevrilir. BCC, temel olarak CC gibi aynı maili tek kişiye değil de birden fazla kişiye gönderebilmek için kullanılan pratik bir tekniktir. Ancak BCC’yi CC’den ayıran fark, e-posta listesinde olan kişilerin bilgi bölümünde gizli kalmasıdır. Sonuç olarak BCC olarak eklenen kişiler, e-postaya eklenen diğer kişileri göremez.
Profesyonel iş hayatının dinamikliği ve yoğunluğu düşünüldüğünde BCC oldukça pratik bir tekniktir. Mail kullanıcılarına oldukça pratiklik sağlar. BCC alanına girdiğinizde, seçtiğiniz herhangi bir alıcının orijinal alıcıdan haberi olmaması ayrıcalığını yaşayabilirsiniz. Orijinal alıcı, kendisine iletilen mailin kopyasını görmez ve aynı şekilde diğer alıcılara karşı kendisi de gizli durumdadır. Bu nedenle BCC özelliği, birbirini tanımayan farklı kişilere aynı anda e- posta gönderebilmek için oldukça faydalıdır.
Mailde CC’ye Nasıl Ekleme Yapılır?
İş hayatına yeni başlayan kişiler tarafından “CC’ye koymak nedir?” ve “Mailde CC’ye nasıl ekleme yapılır?” gibi sorular çok sık sorulur. Günümüz resmi hayatında birden fazla kişiye mail atılması gereken durumlarla oldukça sık karşılaşılır. Böyle zamanlarda CC kullanmak son derece verimli ve etkili bir tekniktir. Bunu yapmak için ise söz konusu e-postayı yazdıktan sonra alıcılar kısmındaki CC bölümünü seçerek oraya maili kendisine de göndermek istediğiniz, durumdan haberdar olması gerektiğini düşündüğünüz kişilerin mail adreslerini ekleyebilirsiniz.
Mailde BCC’ye Nasıl Ekleme Yapılır?
Günümüz iş dünyasında BCC kullanımı, bilhassa birbirinden bağımsız durumda olan geniş kitlelere duyuru, etkinlik ve bilgi gönderilmesi gerektiği durumlarda kitleler tarafından çok sık kullanılır. Mailde BCC eklemek istediğinizde tıpkı CC kadar pratik bir uygulama yaparsınız. Bunu yapmak için e-posta gönderme sırasında “kime” kısmını seçebilir, buradan BCC bölümüne girebilir ve alıcı isimlerini tek tek girmeye başlayabilirsiniz. Alıcı isimlerini BCC bölümüne tek tek sıraladıktan sonra kontrol ederek e-postayı gönderebilirsiniz.
Mailde BCC’nin hangi durumlarda kullanıma uygun olduğuna göz atmakta da fayda vardır. Hangi durumlarda BCC göndereceğiniz konusunda detaylı bilgi almak istiyorsanız aşağıdaki listeye göz gezdirebilirsiniz;
- Birbirini tanımayan müşterilere aynı maili tek seferde atmak hoş karşılanmayabilir. Aynı şekilde üyelere etkinlik duyurusu yapılması gibi durumlarda mail atarken gizliliği korumak gerekebilir. Her iki durumda da BCC kullanımı daha uygun ve etiktir. Çünkü farklı kişilerin kimliğini korumanız esastır.
- Herhangi birine hassas bir bilgi vermeniz gerektiği durumlarda BCC seçeneğini kullanmanız daha faydalı olacaktır. Böylece kendinizi de daha rahat hissedebilirsiniz.
- Çok sayıda alıcıya tek alıcı olduklarını göstermek gibi bir niyetiniz olabilir. Bu, marka kimliği ve kişisel amaçlar için olumlu getiri sağlayacaksa BCC kullanmak son derece avantajlıdır.
BCC özelliği, uygun koşullarda kullanılırsa e-posta zincirindeki alıcıları korumak mümkün olur ve bu özellik, bilhassa iş hayatında oldukça etkilidir.
CC ve BCC Farkı Nedir?
“CC ve BCC Farkı Nedir?” kullanıcılar tarafından oldukça sık sorulur. Birçok kullanıcının aklında soru işareti bıraksa da bu iki kavram arasında esasında oldukça basit farklar vardır. Herhangi bir alıcıya CC yapmak istediğinizde e-posta zincirindeki diğer tüm kişiler mailin atıldığı farklı mail adreslerini görebilirler. CC kısmına eklenen alıcılar, birbirlerinin ayrıntılarını öğrenebilir. Hatta isterlerse bu kişilere yanıt da verebilirler. Ancak BCC olarak eklenen bir mailde durum böyle değildir. BCC kısmına eklenmiş bir kişi, söz konusu iletinin yalnızca kendisine gönderildiğini görecektir. Çünkü e-posta zincirindeki diğer kişilerin de kendisinden haberi yoktur. Bu sayede gizlilik korunmuş olur.