Etkili Bir İş İlanında Neler Olmalı?
İşe alımlar, şirketler için doğru süreç yönetimi ve analiz aşaması gerektiren bir prosedür olarak kabul edilir. Başvuru yapacak olan adayların şirketin beklentilerini karşılayacak donanımlara sahip olması, işe alım sürecinin doğru işlemesi açısından oldukça önemlidir. Etkili bir iş ilanı vermenin püf noktası, pozisyonun içeriği ve adaylarda aranan yetkinlikleri kapsayan kısa ve net bir açıklama sağlamaktır. İşveren kuruluş, ilanda beklentilerini açıkça belirttiği takdirde pozisyona uygun adayların başvuru yapma ihtimali daha yüksek olacaktır. Doğru iş ilanı vermenin ipuçları şu şekilde sıralanabilir:
- Pozisyon Tanımı: İlanda iş tanımına dair önemli bilgilerin yer aldığı kısa bir açıklama bulunmalıdır. İş unvanı bu kısımda belirtilebilir.
- Rol Özeti: Kısa ifadelerle ilgi çekici bir şekilde pozisyonun şirket misyonu açısından önemi ve adaylara sunduğu fırsatlar açıklanmalıdır.
- İş Sorumlulukları: Adayların en temel iş görevleri vurgulanmalıdır. İş sorumlulukları listelenirken madde işaretlerini kullanmak faydalı olabilir. Bu sayede iş arayanlar ilanı hızlıca tarayabilir.
- Nitelik ve Beceri Tanımı: Bu kısımda beceri, eğitim ve deneyim beklentilerine yer verilmelidir. Niteliklerin tanımlandığı bu kısım da maddeleme şeklinde düzenlenebilir.
- Şirket Misyonu ve Değerleri: İş ilanına adayların başvuracakları firma hakkında fikir sahibi olmalarını sağlayacak kısa bir açıklama eklemek faydalı olacaktır. Şirket kültürü, çalışma ortamı ve iş yerinin temel özellikleri gibi bilgiler etkili bir şekilde tanımlandığında adayların pozisyona olan ilgisi artacaktır. Bu sayede ideal adayı bulmanız kolaylaşır.
İş ilanları; sade, akıcı ve kısa metinler şeklinde kurgulanmalıdır. Bunun yanı sıra şirketinizin kurumsal kimliğini ön plana çıkaracak bir iş ilanı vermek doğru adaylara ulaşmanızı sağlayacaktır. İlanın son cümlelerinde adayları harekete geçirecek enerjik ifadelere yer verebilirsiniz. Aradığınız takım arkadaşını bulmak için doğru iş ilanının nasıl verileceğini bilmeniz faydalı olacaktır. Bu noktada ideal kitlelere hitap etmeniz gerektiğini de unutmamalısınız.
İş İlanı Nereye Verilir?
Teknolojik gelişmeler ve internet kullanımının günden güne artması gibi etkenler, iş ilanlarının elektronik ortama taşınmasını sağlamıştır. Pek çok işveren daha geniş bir kitleye hitap etmek için hem gazeteler hem de web siteleri üzerinden ilan vermeyi tercih eder. İş bulmak ya da değiştirmek isteyen kişilerle işverenleri buluşturan online platformlar, dijital öz geçmiş ve ilan oluşturmayı son derece pratik hâle getirir. Türkiye’de iş ilanı verebileceğiniz bazı web siteleri şunlardır:
- Kariyer.net
- Yenibiriş
- SecretCV
- Eleman.net
İş arayan ya da değiştirmek isteyen pek çok kişinin öz geçmişleri ile profil oluşturduğu kariyer sitelerinde şirketinize değer katacak çalışma arkadaşlarına ulaşma imkânı bulabilirsiniz. Üstelik bu şekilde başvuru yapan adayların bilgilerini yalnızca birkaç tıklamayla incelemeniz mümkün olur. Böylelikle işe alım sürecinin hem maliyet hem de zaman açısından avantajlı bir şekilde işlemesi sağlanabilir.
İyi Hazırlanmış İş İlanı Örnekleri
İş ilanınızda reklam ajanslarının ürün ve hizmet pazarlamasında kullandığı dinamik ve etkileşimli üslubu tercih ederek rakiplerinizin bir adım önüne geçebilirsiniz. Duygu ve düşünceleri açıkça yansıtan ifadelere yer verilen ve samimi bir imaj yaratan iş ilanları adaylar üzerinde olumlu bir izlenim bırakır. Örneğin, Amerikan giyim markası Everlane, “Bir kurucu ve 46 CEO’muz var. Sen de 47. ol.” şeklinde bir ilanla hem samimi hem de motive edici bir üslup tercih etmiştir.
İyi hazırlanmış iş ilanları örneklerine göz atıldığında yaratıcılık ve sonuç odaklılık gibi unsurları ön planda tutanların daha başarılı sonuçlar elde ettiğinden bahsedilebilir. Basit bir örnekle açıklayalım. eBay, satış alanında işe alacağı adaylara kendilerinin kimlere, neleri pazarlayabilecek yetenekte olduğunu sorgulattığı bir ilan yayınlamıştır. Bu sayede hem öz güveni yüksek hem de istekli adayların öne çıkmasını sağlamış, hedef kitlenin dikkatini çekmeyi başarmıştır.