Networking Nedir? Network Nasıl Kurulur?
Söz konusu iş hayatı olduğunda sıklıkla kullanılan bir kavram dikkat çeker: Networking. Bu yazıda “networking nedir, network nasıl kurulur, network nasıl oluşturulur, network’ün avantajları nelerdir, güçlü bir network oluşturmanın faydaları nelerdir, güçlü bir network oluşturmak için nelere dikkat edilmeli” gibi önemli sorulara yanıt veriyoruz.
“Networking” Nedir?
Networking genel olarak, kişilerin aynı mesleğe ya da kariyerleriyle ilgili bir konuya dair bir araya gelerek fikir alışverişinde bulunmaları anlamını taşır. Kısaca network, “kariyer fırsatları yakalayabilmenizi sağlayabilecek çevre” olarak da tanımlanabilir.
Kariyer sahibi profesyoneller networking ile çevrelerini genişletebilir, bu sayede yeni iş fırsatlarını öğrenebilir, bu kişilerle diyalog halinde kalarak sektörlerine dair en yeni trendlerden haberdar olabilirler.
Network Nasıl Kurulur? Network nasıl oluşturulur?
Network kurmak için çalıştığınız sektöre dair bir etkinliğe, kursa, seminere, davete ya da bir toplantıya katılabilirsiniz. Ancak network yalnızca bu tip resmi ortamlarda kurulmaz. Mesai sonrasında eski iş arkadaşlarıyla bir araya geleceği zaman sizi de davet eden iş arkadaşınız sayesinde de sosyal bir çevrede network kurabilmeniz mümkündür.
Network oluşturmak için ortak konular ve ilgi alanları yeterlidir. Bazen yukarıdaki örnekte bahsettiğimiz gibi ortak bir tanıdık da network oluşturmak için samimi bir zemin hazırlar.
Network’ün Avantajları Nelerdir? Güçlü Network Oluşturmanın Faydaları Nelerdir?
Network’ün avantajlarına baktığımızda ise, ileride karşınıza çıkabilecek yeni kariyer fırsatlarından haberdar olmak ilk sırada gelir. Edindiğiniz network sayesinde, size uygun olabilecek iş fırsatlarında bu kişiler tarafından işverenlere önerilebilirsiniz.
Ayrıca network sayesinde bilgi ve fikir alışverişi yapabilir, kariyer planlarınızı bu kişilerden aldığınız önerilerle geliştirebilirsiniz. Bambaşka tecrübeleri dinleyerek, kendi kariyer rotanızı oluşturabilirsiniz.
Edindiğiniz her çevre, sizi çok daha özgüvenli bir birey haline getirir. Network’ünüz genişledikçe farklı insanlarla farklı diyaloglar kurmanın size kattıklarını gözlemlersiniz. Bu da her ortama rahatlıkla uyum sağlamanız; bir takım çalışanı olmanız gerektiğinde de bir lider olmanız gerektiğinde de gerekli iletişimi kolayca yakalamanız anlamına gelir.
Eğer bir işletme sahibiyseniz network sayesinde gelecekte iş yapma potansiyeliniz olabilecek kişilerle ve dolayısıyla şirketlerle ilişkilerinizi geliştirebilirsiniz.
Günün birinde kendi işinizi kurmayı hedefliyorsanız, güçlü bir network oluşturmanın faydalarını mutlaka gözlemleyeceksiniz. Network’ünüz sayesinde kuracağınız işe dair farklı görüşler alabilir, çok daha sağlam adımlarla iş yatırımlarınızı yapabilirsiniz.
Güçlü Bir Network Oluşturmak için Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Güçlü bir network oluşturmak için dikkat edilmesi gereken bazı detaylara değinelim:
- Gelişigüzel bir network edinmemek için zamanınızı doğru ağlara yöneltmeniz en doğrusu olacaktır. Bu nedenle ilgi alanlarınıza, kariyerinize, çalıştığınız ya da ileride çalışmak istediğiniz sektöre dair network gruplarını hedeflemek idealdir.
- İyi bir network oluşturmak için sosyal medyadan yararlanabilirsiniz. Mesleğinize dair gruplar, sayfalar ve profiller sizi ortak bir çatıda buluşturacak ve böylece daha fazla kişiye ulaşabileceksiniz.
- Network oluşturduğunuz kişilerden iş istememeniz de yerinde olacaktır. Zira bu belli bir noktada antipatik görünebilir. Çünkü networking, kişilerin iş hayatlarına dair ortak bir konu üzerine samimi diyaloglar kurabildikleri sürece faydalıdır. Samimi olduğunuz, planlarınızı ve amaçlarınızı dürüstçe belli ettiğiniz sürece zaten edindiğiniz network tarafından bir iş fırsatı doğduğunda akıllara gelen kişi sizden başkası olmayacaktır.
- Güçlü bir network oluştururken dikkat etmeniz gereken bir diğer detay ise, fazla meraklı görüneceğiniz ya da sınırı aşacak sorular sormamanızdır. Karşınızdaki kişilerin belirlediği çizgiye uyarak iletişim gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca bir araya geldiğiniz zamanlarda ya da toplantılarda etkili bir konuşma yapmak kadar, iyi bir dinleyici olduğunuzu belli etmenin de önemini unutmamanızda fayda var!