Uzaktan Çalışma Döneminde Çalışanların Şirket Bağımlılığı
Pandemi nedeniyle çoğu şirket bir süredir uzaktan çalışma düzenini uyguluyor. Ortak bir ofis ortamının olmadığı ve çalışanların evden performans gösterdiği bu uzaktan çalışma döneminde çalışanların şirket bağımlılığı konusu da merak uyandıran bir başlık oldu. Bu yazıda “uzaktan çalışırken çalışan bağlılığı nasıl korunur” sorusuna yanıt verirken korona günlerinde çalışan bağlılığını güçlendirme adına yapılabileceklere değiniyoruz.
Uzaktan Çalışırken Çalışan Bağlılığı Nasıl Korunur?
Uzaktan çalışırken çalışan bağlılığını korumak için yapılabilecekler şunlardır:
- Düzenli toplantılar planlayın.
Uzaktan çalışırken çalışanların şirkete olan bağlılığının azalmaması adına düzenli toplantılarla görüşmeler yapın. Birebir görüşmelerin yanında, ekip olarak da belli aralıklarla toplantılar yapılması çalışanlar arasındaki takım ruhunu güçlendirdiği gibi çalışanın bağlılığını da destekleyecektir.
- Beklenmedik anlarda motivasyon mailleri atın.
Zaman zaman işlerin yetişmesi için mesai saatlerinde farklılıklar olabilir. Böyle zamanlarda çalışanlara destekleri ve özverileri için minnettarlığın dile getirilmesi, empati duygusunun hissettirilmesi çalışan bağlılığına katkı sunacaktır.
- Başarıyla tamamlanan işlerin ardından teşekkür edin.
Tüm bu zorlu süreçte, özenli bir şekilde çalışarak başarılı işlere imza atan çalışanlara teşekkür edilmesi de çalışan bağlılığını korumada önemli bir faktördür.
- Uzaktan çalışma düzeninde yardımcı olabileceğiniz herhangi bir konu varsa destek için her zaman çalışanlarınızın yanında olduğunu hissettirin.
Çalışanların uzaktan çalışırken bazı ihtiyaçlarından haberdar olmanız mümkün olmayabilir. Çalışanların işlerini yürütmeleri için zaruri olan bilgisayar, internet vs. gibi ihtiyaçlarını sorunsuzca karşılayabildiklerinden emin olun. Zaman zaman yapabileceğiniz bir şey olup olmadığını sorarak varlığınızı ve desteğinizi hissettirin.
Mesai saatlerinde özenli olun.
Uzaktan çalışma düzeninde en dikkat edilmesi gereken konulardan biri de çalışma saatlerinin düzenlenmesidir. Çalışana nasılsa evde diye, mesai saatleri dışında da bazı sorumluluklar yüklenmesi, çalışan bağlılığını zedeleyecek bir davranıştır.
Çalışana özel hayatını sürdüreceği, kendisine, ailesine ve sevdiklerine vakit ayırıp dinlenebileceği zamanlar tanınması önemlidir. Bu sınırları sürekli aşmayan şirketler, çalışanlarıyla bağlılık sorunu yaşamayacaktır.
Korona Günlerinde Çalışan Bağlılığını Güçlendirme
Korona günlerinde çalışan bağlılığını güçlendirmek zaman zaman liderler, işverenler ve şirketler için zorlayıcı bir durum olabilir. Böyle zamanlarda en doğrusu uzlaşmacı bir tavır takınmaktır. Bu işte çalışanlarla birlikte olduğunuzu ve destek için her zaman hazır olduğunuzu belli etmeniz çalışan bağlılığını güçlendirecektir.
Kullandığınız sözcüklerde şefkati ve empatiyi ön planda tutmanız da çalışan bağlılığını korona günlerinde güçlendirmek için etkili olacaktır. Ne kadar iyi ve profesyonel bir lider veya işveren olduğunuzu korona sürecinde çalışanlarınıza bu yönünüzle belli edin.
Olumsuz ve motivasyon düşürücü konuşmaları bir rafa kaldırın. Korona günlerinde çalışanların yeterince endişelenecekleri konuları oldukları aşikâr. Tüm dünyanın büyük bir soru işaretiyle yaşadığı bu günlerde, işlerin aksamamasına dair yapılacak konuşmalar ancak çalışanları negatif enerjiyle kuşatmakla kalacaktır. Bunun yerine, bu süreçte işleri eskisi gibi ilerletmek için herkesin elinden geleni yaptığına inandığınızı hissettirin. Bunun için teşekkürünüzü dile getirin.
Korona günlerinde çalışan bağlılığını güçlendirmenin bir diğer yolu da çalışanlar için gerekli önlemlerin alınmasından geçer. Zaman zaman çalışanların ofise gelmesini gerektiren durumlar oluşuyorsa, gerekli tüm hijyen tedbirlerinin alınması çalışanların kendilerini işlerinde hala güvende hissetmelerini sağlar ve bağlarını güçlendirir.
Çalışan bağlılığını sürdürmenin mihenk taşlarından biri ise çalışanlardan geri bildirim almaktır. Örnek olarak, iki ayda bir çalışanlardan geri bildirim rica ederek bu süreçteki eksiklerini ve ihtiyaçlarını takip edebilirsiniz. Çalışanların hala söz sahibi olduklarını hissetmeleri ve taleplerinin karşılandığını görmeleri, korona günlerinde çalışan bağlılığını etkili bir şekilde güçlendirecektir.