Liderlik Ve Risk Alabilmek
İş hayatında liderlik ve risk alabilmek için çalışma arkadaşlarınızla birlikte motive edici etkinliklerde bulunabilirsiniz. Bir işi yönetmek aynı zamanda onlarca insanın motivasyonunu, ruh halini ve günlük stresini yönetmektedir. Bunun için lider olarak emirler vermeyi bir kenarı bırakıp, iş arkadaşlarınızın çalışma hızına ve verimliliğine bağlı olan noktaları keşif edin.
Kim Bu İşe Uygun?
Ofisinizde ya da iş yerinizde çalışmakta olan diğer iş arkadaşlarınızın kim olduğunu, motivasyon gücünü aynı zamanda lider yönetici konumunda olanların kimler olacağını tespit edebilirsiniz. Eğer çalışanlar arasındaysanız, yönetici koltuğunda yer almak için çalışma disiplini edinerek, liderlik yönünüzü de herkese gösterebilirsiniz. Bunun için günün en yoğun zamanlarında arkadaşlarınıza yardım ederek, çalıştığınız departmanın düzenini sağlayacak yeni yöntemler sunabilirsiniz.
İş arkadaşlarınızla sosyalleşerek, onları çalışma alanında daha iyi tanımak onları yönlendirmek için çok daha iyi bir taktik olacaktır. Ofisin dekoratif düzeni, çalışanların mutsuz olduğu noktaları tespit etmek de, ofis de daha güzel zaman geçirilmesini ve çalışanların dahha verimli çalışmasını sağlayacaktır.
Risk Almaya Değer Mi?
İş hayatında genel olarak sorulan sorulardan biridir ‘’ Risk alamaya değer mi’’ risk almak için gerçekten işin neler kazandıracağını ve neler kaybettireceğini iyi analiz etmek gerekebilir. Özellikle çalışma alanında diğer çalışma arkadaşlarınıza güvenip güvenmeyeceğinizi de tespit etmelisiniz. Başarılı olmak için her zaman risk almanın mantıklı olduğunu düşünmemeli, liderlik konumundayen planlamlarınızı iyi yapmalısınız. Bir işin altından kalkamayacağınızı de üşünüyorsanız bu işe asla girmemeli, yaparım diyen iş arkadaşlarınızın da sözüne güvenmemelisiniz. Çünkü eğer bu işin altından kalkılmayacağını düşünüyorsanız, bu ofis çalışmasında gerçekten güvenebileceğiniz bir ortam olmadığını, gireceğiniz işin bir risk değil, hata olduğunu görmeniz gerekmektedir. Bunu görmek liderlik alanındaki ilk adımınız olacaktır.
Liderlik Konumundasınız Peki Gerçekten Lider Misiniz?
Bazen iş hayatında liderlik vasıfları verilmiş insanlar bile tam anlamıyla lider olamamaktadır. Bunun nedeni liderliğin otorite olduğunu düşünmesi, emirler vererek işlerin yönetilebileceğini zannetmesidir. Bu tavır tamamen motivasyon kırıcı bir tavır olduğu için sizi koltuğunuzdan yavaşça aşağıya indirebilir. Onun için liderlik sadece cesur olmak ve otoriter davranmaktan geçmemekte, tam aksine iş arkadaşlarınızla sosyalleşerek, onların yapabilecekleri işleri bilmenizi sağlayacak noktalar edinmenizden geçmektedir. Bonaparte’in sözü olan ‘’En iyi lider, en iyi umut taciridir’’ sözünden de yola çıkarak, emir ve azarlarla motivasyon kırmak yerine cesur olmanın yolları üzerine iş arkkadaşlarınızı bilinçlendirebilirsiniz. Sizi lider gibi hissettirecek bir ortam değil, gerçekten iş yerinizi bütünleştirecek bir yol seçmeli, iş arkadaşlarınızın bu sorumlulukları alırken sizin emirlerinizden kaynaklı değil, işi sahiplendikleri için yapmalarını sağlamalısınız.
Ofisin En Güvenilir İnsanı Kim?
Seçim yaparak kendinizi iş arkadaşlarınızla yakınlaştıracak güvenilir insanları seçebilirsiniz. Onlarla birlikte çalışmak, bütünleştirici bir etki bırakacaktır. Evet siz bir lidersiniz, yönetici konumunuzdan ödün vermeden işleri yürütmek için herkesi kontrol eden tarafsınız. Ancak ofiste güvendiğiniz insanlarla güvenmediğiniz insanları ayırt ederek, iş bölümü yapmanız gerekecektir. Herkesi aynı şekilde değerlendirmeniz, işlerin sarpa sarmasına neden olacaktır. Bir rol üstlenmek yerine tamamen şeffaf olmanız her zaman çalışma alanında motivasyonun artırılmasını sağlayacaktır.
İş Yeriniz Nasıl Görünüyor?
Bir iş yerinde yöneticisi konumunda olmak, sadece çalışma arkadaşlarınıza karşı değil birlikte iş yaptığınız diğer şirketlere karşı da bir görünüm kazanmanızı sağlamaktadır. Liderlik konumunda olan biri için ofisin en güzel köşesine sahip olmanız gerekmemektedir. Tam aksine size özel ama herkesle iç içe olacağınız bir ofisinizin olması, size bütüncül bir çalışma ortamı sağlayacaktır.